Verkoop het verschil, niet de korting.




De afgelopen week een uitgebreid stuk in de Telegraaf over de keuken- en nog erger de badkamerbranche.
Men verkoopt geen keuken maar korting. De goede daargelaten natuurlijk…. !!

Vervolgens krijg ik de zoveelste superkorting van een leverancier in relatiegeschenken onder ogen.

Jammer, jammer, jammer.

In plaats van met:

  • een produkt dat jouw bedrijf belichaamt
  • iets bijzonders, opvallends, 
  • een noviteit,
  • een nieuw weggevertje,
  • een artikel dat jouw USP’s visualiseert
  • toepasselijkheid waarmee de ‘gever’ zich kan onderscheiden
  • een full colour bedrukte beurstrolley met mega exposure waar alle beursbezoekers EN beursdeelnemers het over hebben……

Krijg ik de aanbieding:

  • 30% korting (zelfs zonder geldigheidsdatum),
  • bedrukken gratis,
  • bij meer dan € … een gratis Ipad etc.
  • you name it, je kunt het zo gek nog niet bedenken, ik ben ervan overtuigd dat richting de zomer de vakantiereisjes zijn intrede doen.

Want uiteindelijk, wat is het doel van een relatiegeschenk of weggevertje? Je contact te bedanken voor zijn aandacht, de aandacht van een prospect op je te vestigen of hem te triggeren ook in de toekomst aan jou te denken…. Wil hij dat dan met een standaard artikel dat op elke hoek van de straat tegen dumpprijzen kan aanschaffen of….?