Free Publicity deel II do or don’t…..

Regelmatig zijn artikelen over mijn noviteiten en ook over Kado-unieK te vinden in diverse dag-, week- en maandbladen in binnen- EN buitenland en zelfs met de Djongo heb ik op Eenvandaag van de TV mogen schitteren. Legio keren is om een High Res foto van het schoenenrad gevraagd, ik weet inmiddels alles van formaten, bestandstypes, vrijstaand beeld etc. Momenteel vindt de jak-to-go gretig aftrek.

Zo ook in de telegraaf van zaterdag 5 maart.

Free publicity houdt in kosteLOOS. Als dank stuur ik de betreffende journalist vaak toch nog een exemplaar van het leuks om het zelf ook te ervaren maar ook commercieel gedacht natuurlijk als voorschot op de toekomst.

Wat is nu het resultaat van al die publicaties? Ik heb een opsomming gemaakt.

Voorpret

  • aankondiging in de diverse Social Media….
  • spanning de dagen ervoor
  • ’s ochtend om 5 uur bed uit om de site te checken, foto, groot?, tekst, opvallend? Al bezoekers, aandacht en ook bestellingen?

(re)Acties van herkenning

  • mailtjes van ‘klanten’ en bekenden: nuttig, weer een contactmoment en het bevestigt het onderscheidende van Kado-unieK
  • twitter berichten
  • facebook meldingen
  • SMS-jes
  • belletjes, zowel prive maar ook zakelijk… weer even bij kletsen…

Resultaat

  • 10 opdrachten van de Jak_to_go, dus inderdaad ongeveer 1%
  • 2 opdrachten van andere artikelen
  • 3 aanvragen voor de beurstrolley
  • 400 bezoekers per dag op de site, lekker veel roering, site-travel en hits
  • 10 mailtjes met aanvullende vragen
  • 3 nieuwe aanvragen hi res fotomateriaal

Mijn visie is: advertenties, betaald of -free publicity- levert geen gigantische rechtstreekse opdrachten op maar veel herkenning, siteverkeer, exposure. Dus je moet het zien als een onderdeel van je ”marktbewerking”, net als beurzen, mailingen etc.

Verwacht geen directe omzet uit advertenties !!