Kennismakingssessie overslaan is als in het donker tasten

Ik kruip in jouw huid

Kennis maken met een nieuwe klant in een brainstorm sessie

Doorzaag gesprek om achter de achtergronden te komen

Bij een nieuwe klant, prospect, relatie ga ik altijd een in mijn agenda genoemd doorzaag gesprek aan. Richting klant omschreven als een kennismakings gesprek en voor mijn gevoel een transformatie sessie aan.

Meestal heb ik een uur nodig om in de huid van tafelgenoot te kruipen.

  • wat voor bedrijf
  • type persoon en vooral ook wat is zijn/haar handvat
  • welk produkt
  • USP’s
  • kern van de zaak
  • gelegenheid
  • budget
  • brievenbus/overhandigen/beurs/tijd van het jaar
  • wat hebben ze gegeven
  • welk publiek
  • aantal
  • boodschap?
  • leveringstermijn
  • etc
  • enz

Vorige week liet ik me verleiden om op een door tijdnood geboren vraag verder direct te reageren en deze “sessie” over te slaan.

Na een aantal voorstellen waar toch tijd in gaat zitten om prijs, omschrijving, foto, afmeting etc op papier te krijgen kreeg ik een heel eenvoudig mailtje waarbij al die voorstellen smolten als sneeuw voor de zon.

Ze sloegen werkelijk nergens op, want een uur voor niets bezig geweest.

De oplossing was vervolgens binnen 10 seconden bedacht…….

Al met al had ik dus het gevoel dat ik van Lunteren via Groningen naar Breda reisde.

Dan is het dus zonde van onze beide tijd en energie.

KORTOM DAT KAN SNELLER, EFFICIENTER, PROFESSIONELER !

Weer werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt: zoals gezegd houd vast aan je strategie anders kun je bovendien met je tong op de grond weer bij AF beginnen.

Uit dit alles blijkt we moeten wel bij elkaar passen.