Een transformatiesessie overslaan is als van Lunteren via Groningen naar Breda reizen.

Bij een nieuwe klant, prospect, relatie ga ik altijd een in mijn agenda genoemd doorzaag gesprek, richting klant omschreven als een kennismakings gesprek en voor mijn gevoel een transformatie sessie aan.

Meestal heb ik een uur nodig om in de huid van tafelgenoot te kruipen.

  • wat voor bedrijf
  • wat voor persoon en vooral ook wat is zijn/haar handvat
  • welk produkt
  • USP’s
  • kern van de zaak
  • gelegenheid
  • budget
  • brievenbus/overhandigen/beurs/tijd van het jaar
  • wat hebben ze gegeven
  • welk publiek
  • aantal
  • wat is de boodschap
  • leveringstermijn
  • etc
  • etc
  • etc

Vorige week liet ik me verleiden om op een door tijdnood geboren vraag direct te reageren en deze “sessie” over te slaan.

Na een aantal voorstellen waar toch tijd in gaat zitten om prijs, omschrijving, foto, afmeting etc op papier te krijgen kreeg ik een heel eenvoudig mailtje waarbij al die voorstellen smolten als sneeuw voor de zon.

Ze sloegen werkelijk nergens op, dus een uur voor niets bezig geweest.

Oplossing was vervolgens binnen 10 seconden bedacht…….

Had het gevoel dat ik van Lunteren via Groningen naar Breda reisde.

Zonde van de tijd en energie.

DAT KAN SNELLER, EFFICIENTER, PROFESSIONELER !

 

Weer met mijn neus op de feiten gedrukt: houd vast aan je strategie anders kun je met je tong op de grond weer bij AF beginnen.